USR Sector 1 solicită demisia directorului general ALPAB

USR Sector 1 solicită demisia directorului general ALPAB

USR Sector 1 solicită demisia directorului general ALPAB

Clotilde Armand: “Situaţia traversării lacului din Parcul Herăstrău în zona Podului CFR continuă să fie tratată cu indiferenţă de autorităţi. Solicităm demisia directorului general ALPAB.”

De anul trecut, USR Sector 1 atrage atenţia autorităţilor competente asupra pericolelor care există în absenţa unei soluţii pietonale care să asigure legătura între cele două maluri ale lacului din Herăstrău. Din nefericire, anul acesta s-au întâmplat două accidente tragice înainte ca autorităţile să întreprindă vreo acțiune. După ultimul accident din 11 iunie, autoritățile (ALPAB/PMB) au decis la o săptămână să interzică accesul pietonilor în zona podului, fără o avertizare prealabilă, astfel încât în plină perioadă estivală, trecătorii s-au văzut obligaţi să facă cale întoarsă pentru a ajunge pe malul celălalt.

Cu ocazia unei întâlniri în data de 12 iunie la care au participat consilieri şi parlamentari USR, directorul tehnic al Autorităţii Lacuri, Parcuri şi Agrement din Bucureşti (ALPAB), domnul Mihai Săndulescu, a promis că în ”trei săptămâni” va fi inaugurat în această zonă un pod de pontoane care va fi o soluție temporară până la construirea unei pasarele pietonale între cele două maluri. De atunci au trecut patru săptămâni şi pe teren nu s-a schimbat nimic: panourile continuă să anunţe pe una din aleile principale de pe mal că acolo se sfârşeşte Parcul Herăstrău, iar accesul către pod este blocat cu traverse de beton care sunt escaladate de către cei care doresc să traverseze, crescând și mai mult pericolul accidentelor.

În absența directorului general ALPAB, domnul Bogdan Peter Tănase, la întâlnirea din 12 iunie, reprezentanții USR i-au prezentat directorului tehnic ALPAB cea mai simplă soluţie pentru a asigura o trecere cel puţin temporară a pietonilor între cele două maluri și anume, deschiderea aleii prin curtea ALPAB care le-ar permite să ajungă la podul rutier de la DN1 și înapoi pe malul celălalt. Până în prezent nici această soluţie, nici cea a podului plutitor nu au fost puse în aplicare.

O altă propunere cu investiţii mai mari ar fi construirea unui pod pietonal, proiect al cărui studiu de fezabilitate este prevăzut în bugetul PMB pe 2017, dar pentru care nu s-a întreprins încă niciun demers. Tot USR, după consultarea autorităţilor şi constatarea unor blocaje legislative, a propus prin deputatul Cătălin Drulă un amendament pentru modificarea art. 29 al OUG 12/1998, amendament care a fost votat în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor şi care ar permite autorităților feroviare să acorde aviz de construcție pentru un pod pietonal permanent între limita de protecție și limita de siguranță, adică între 20 și 100 de metri de axul căii ferate.

Clotilde Armand, preşedinte al filialei USR Sector 1, crede că “în ciuda tuturor acestor demersuri USR, în ciuda nemulţumirii cetăţenilor, situaţia traversării lacului din Parcul Herăstrău în zona Podului CFR continuă să fie tratată cu indiferenţă de autorităţi. În consecinţă, solicităm demisia directorului general ALPAB, primul responsabil pentru nerezolvarea acestei probleme, pe care în continuare o ignoră, dând dovadă de nepăsare faţă de siguranța și viața cetăţenilor.”

Directorul general ALPAB,  Bogdan Peter Tănase, nu este la prima dovadă de nepăsare după cum arată neregulile semnalate de Agenția Națională pentru Achiziţii Publice şi Curtea de Conturi care a constatat că a aprobat achiziţii inutile şi supraevaluate, contracte umflate, inventarieri superficiale şi plăţi fără acoperire legală.

Reamintim că anul acesta Primăria Capitalei dorea să încheie prin ALPAB un acord pe 2 ani în valoare de 12 milioane de euro pentru paza parcurilor, în timp ce bugetul anual al ALPAB este de 14,5 milioane de euro (de 4 ori mai mult decât bugetul pentru educație al județului Teleorman).