USR a contestat la CCR legea privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții

USR a contestat la CCR legea privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții

Uniunea Salvați România a contestat, ieri, 14 iunie 2018, la Curtea Constituțională legea privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI).

Fondul Suveran înseamnă falimentul României deoarece scopul său este unul politic și nicidecum unul economic, dat fiind că actuala coaliție de guvernare are nevoie imediată de bani pentru a plăti pomenile electorale. Legea de înființare nu respectă nicio logică economică și e doar o formă prin care PSD va căpușa companiile de stat, pentru că prin intermediul său se vor ascunde atât datoria publică, cât și deficitul bugetar. Peste câțiva ani, acest Fond se va prăbuși iar cel care va avea de suferit va fi bugetul de stat.

“Majoritatea parlamentară vrea un instrument prin care să se îndatoreze fără ca această datorie să intre în datoria publică. Este vorba despre contabilitate la negru, cum au făcut și grecii, iar în Grecia s-a terminat prost și prost se va termina și în România. Guvernul are gaură în buget pe timp de creștere economică pentru că a implementat o relaxare fiscală complet iresponsabilă. S-a întins mai mult decât le-a fost pătura și acum trebuie să vândă activele profitabile ale companiilor pentru a plăti nebunia electorală”, a declarat deputatul USR Cosette Chichirău, membru în Comisia pentru buget, finanţe şi bănci.

Primul motiv de neconstituționalitate, invocat de USR în contestație, este acela că se încalcă atribuțiile Parlamentului, prevăzute la art. 61 alin. (1) din Constituție, întrucât înființarea operatorilor economici nu poate fi realizată prin lege de către Parlament, ci de către Guvern.

Un alt motiv de neconstituționalitate este acela că legea a fost adoptată cu încălcarea principiului bicameralismului, prin faptul că forma adoptată de Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională, este substanțial diferită de cea adoptată de Senat.

Mai mult, prin faptul că FSDI este exceptat de la aplicarea a numeroase acte normative cu impact asupra operatorilor economici similari, i se creează un tratament juridic privilegiat, fapt care atrage încălcarea principiului egalității în fața legii, consacrat la art. 16 alin. (1) și (2) din Constituție.

USR consideră că, în această formă, fără obiective de investiții, parametri de risc sau indicii de profitabilitate, Fondul Suveran nu este decât un mare jaf dat României. Contestația a fost semnată de 27 deputați USR, 12 deputați PMP și 12 deputați neafiliați.

Consultă sesizarea USR aici