Senatorul Radu Mihail a depus primul proiect de lege pornind de la propunerile românilor din Diaspora in cadrul initiativei ”Simplu ca afară”.
Initiativa are în vedere extinderea procesului de digitalizare și îmbunătățirea calității serviciilor efectuate în rețeaua consulară si folosirea mijloacelor informatice de feedback in interacțiunea cetățenilor cu misiunile diplomatice.
Radu Mihail, senator USR de Diaspora: ”Propunem un lucru simplu, dar extrem de valoros pentru îmbunătățirea serviciilor consulare: o extensie limitată a sistemului informatic al MAE printr-un serviciu de feedback – colectarea de informații atât la misiunile diplomatice/ oficiile consulare prin intermediul unor dispozitive electronice (tablete, calculatoare) amplasate în apropierea ieșirii din instituție cât și prin intermediul unor mijloace electronice la distanță, cum ar fi e-mailului, formulare electronice, etc. Feedback-ul colectat astfel va putea fi folosit în evaluarea calitativă și cantitativă a serviciilor consulare și va putea servi ca pilon central pentru îmbunătățirea acesteia, acolo unde este cazul.”
Conform proiectului de lege, orice tip de feedback scris (electronic sau pe hârtie) va fi luat în considerare în evaluarea calitativă și cantitativă a activității consulare. Feedbackul colectat va include informații despre experiența avută, nivelul de satisfacție și sugestiile de îmbunătățiri de la cetățeni și va ajuta la optimizarea desfășurării activităților fie la nivel local fie în întreaga rețea consulara. De asemenea, va fi generată cu această ocazie informație utilă în procesul de evaluare a activității personalului.
Proiectul ”Simplu ca afară” a început în urmă cu trei luni printr-o campanie de identificare a soluțiilor propuse de românii din Diaspora pentru îmbunătățirea serviciilor administrative românești pornind de la premisa că aceștia au marele avantaj de a și cum funcționează niște servicii administrative eficiente.