Proiectul USR care sprijină învățământul profesional dual, adoptat de Parlament

Proiectul USR care sprijină învățământul profesional dual, adoptat de Parlament

Parlamentul a adoptat, astăzi, legea inițiată de deputatul USR Cristina Iurișniți prin care operatorii economici care investesc profitul în burse și activități profesionale pentru tinerii din cadrul învățământului profesional dual beneficiază de scăderea impozitului. Proiectul va merge la președintele Klaus Iohannis pentru promulgare.

Potrivit proiectului USR, operatorii economici care sprijină și investesc în învățământul profesional dual, prin acordarea de burse și reinvestesc profitul pentru a facilita formarea elevilor vor fi sprijiniți de statul român prin diminuarea obligațiilor lor fiscale.

Datorită proiectului USR: 

1. Profitul investit nu va mai fi impozitat.

2. Cheltuielile privind bursele profesionale de minim 200 Ron, sumă egală cu suma bursei garantate de stat, se vor scădea din profit în vederea calculării bazei de impozitare 

3. Agenții economici, microîntreprinderile care acordă burse elevilor din sistemul profesional  dual scad sumele din impozitul pe venit până la nivelul valorii de 20%.

„Azi am reușit să atingem funcția economică a educației pentru obiective importante pentru USR precum scăderea abandonului școlar în mediile vulnerabile, diminuarea ratei șomajului, a fenomenului imigrației concomitent cu încurajare parteneriatului între școală și operatorii economici dar și a profesionalizarii resursei umane în acord cu cerințele actuale ale pieței muncii din România.”, transmite deputatul USR Cristina Iurișniți, inițiatoarea proiectului de lege.

Proiectul (PL-x nr. 218/2020), adoptat cu 219 de voturi pentru și o abținere, este o soluție concretă pentru eradicarea abandonului școlar și încurajarea inserției tinerilor pe piața muncii. 

„Totuși, nu pot să nu remarc ipocrizia Ministerului Finanțelor. În ciuda faptului că PNL susține învățământul dual, cel puțin la nivel declarativ, punctele de vedere ale Ministerului și ale Guvernului au fost negative. Mai nou, „contextul pandemic” a devenit o scuză des folosită de MFP pentru a-și întemeia lipsa de responsabilitate și de interes pentru Educație.”, conchide deputatul USR Cristina Iurișniți, inițiatoarea proiectului de lege.