USR îl cheamă pe ministrul Turismului în Parlament să dea explicații pentru modul dezastruos în care România a fost promovată la târgul de la New York

USR îl cheamă pe ministrul Turismului în Parlament să dea explicații pentru modul dezastruos în care România a fost promovată la târgul de la New York

 

USR condamnă ferm modul dezastruos în care România a fost promovată la standul de la Târgul Internațional de Turism de la New York și îl cheamă în Parlament pe ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu, să dea explicații în fața membrilor Comisiei pentru antreprenoriat și turism și să răspundă la întrebările acestora.

USR consideră inacceptabilă reacția Ministerului Antreprenoriatului și Turismului după apariția în spațiul public a imaginilor care arată cum a fost amenajat standul României, pasând responsabilitatea în sarcina organizatorului.

Totodată, imaginile apărute în spațiul public contrazic afirmația Ministerului Antreprenoriatului și Turismului potrivit căreia peste 90% dintre expozanți au optat pentru pânză neagră și poze printate A4 și prinse cu clame în organizarea standului. Pe scurt: Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a ieșit public cu afirmații false.

În contextul în care suma alocată, din bani publici, este de aproximativ 8.000 de dolari pentru promovarea României în acest fel rușinos de către minister, cetățenii români au dreptul să știe:

•             Cum s-a ajuns la această sumă? În această sumă au fost prinse costurile delegației României? Dacă nu, la cât s-a ridicat această cheltuială?

•             Cine a făcut parte din delegația care a reprezentat România la acest târg și care au fost criteriile de selecție?

•             Cu cât sunt remunerați acești membri și cât au fost diurnele pentru membrii delegației?

•             Care a fost implicarea, la acest târg, a Consiliului de Brand Turistic Național, înființat în luna februarie prin ordin de ministru?

„Problema este mult mai profundă decât un simplu stand, acesta este vârful icebergului. Problema de fond a Ministerului Economiei înainte și, acum, Antreprenoriatului și Turismului sunt sinecurile. Sunt locurile acestea de muncă create pentru activul de partid. Practic oamenii aceștia sunt plătiți să nu facă nimic pe sume colosale, plătite din banii tuturor contribuabililor.

Ce ar fi bine să ne răspundă ministrul este că ar vrea să reformeze acest sistem de promovare a României. Cât am fost ministru am propus un amplu mod de reorganizare a prezenței României la târguri, o reformă prin care fiecare firmă din România să poată să meargă la aceste târguri și statul să îi ajute sub forma unui credit fiscal. În felul acesta depolitizam complet decizia de a merge sau nu la un târg, care este o decizie eminamente comercială și practic deschideam poarta tuturor”, susține deputatul USR Claudiu Năsui.

În timpul mandatului de ministru al Economiei, deputatul USR Claudiu Năsui a făcut publice cele mai mari contracte ale instituției, care erau pentru participarea câtorva firme la târguri pe banii statului și a oprit aceste plimbări pe bani publici.

“Cei din New York, care au organizat acest stand extraordinar cu foi A4 tipărite, sunt cea mai mare sinecură a ministerului. Se numește „rețeaua externă”. Oameni plătiți de câteva ori mai bine decât ministrul să nu facă mare lucru pe bani mulți. Ca să știți. Cel mai mic salariu lunar era de 6.000 de euro pe lună, cel mai mare de 12.000 de euro pe lună.

Am eliminat 40 de posturi din acestea și nu am prelungit încă 30 de mandate. Dar ce să vezi? Fix în seara în care a venit domnul Virgil Popescu (PNL) la minister să preia ministerul, a semnat prelungirea tuturor. O mobilizare extraordinară a ministerului. Și iată cum sistemul a continuat pe banii dumneavoastră și cu aceleași rezultate”, mai susține Claudiu Năsui.