PSD se pregătește să pună mâna și pe Portul Constanța

PSD se pregătește să pună mâna și pe Portul Constanța

Armonie totală în coaliția lui Nicu și Marcel când este vorba de acapararea tuturor instituțiilor statului. În doar două zile, PSD, PNL, UDMR și minoritățile au trecut prin ambele Camere ale Parlamentului modificări legislative astfel încât să-și plaseze în administrațiile porturilor și căilor navigabile oameni cu aproape zero experiență, dar fideli partidului la putere. Totul, evident, în defavoarea românilor. USR a votat împotriva modificărilor PSD-PNL.

Rețeta folosită de PSD și PNL nu este tocmai nouă, am văzut-o și cu alte ocazii: au luat o ordonanță de urgență care implementa un regulament european și au modificat-o pe ultima sută de metri – la Camera Deputaților în cazul acesta – astfel încât să corespundă intereselor lui Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă. Concret, membrii selectați să facă parte din administrațiile porturilor să nu mai aibă 5 ani de experiență, ci doar 1 an.

PSD și PNL nu scapă nicio ocazie să modifice regulile pentru a-și plasa oamenii în funcții cheie, acum este vorba de consilii de administrație și de obiective strategice, precum este Portul Constanța. Vor doar să-și căpătuiască clientela de partid și umplu posturile cu oameni incompetenți care se mai dovedesc și corupți. Astăzi, pe 20 decembrie, în loc să ne uităm care este cea mai bună variantă ca românii să nu mai fie puși pe drumuri și la cozi ca să beneficieze de tarife plafonate la energie, PSD și PNL au votat pe bandă rulantă modificări la diferite legi care să le ușureze numirea cui trebuie în anumite funcții”, declară Cristina Prună, deputat USR și membru în Comisia pentru industrii și servicii a Camerei Deputaților.

Votul dat astăzi este în aceeași direcție devenită tradițională la PSD și PNL: creștere de salarii și deprofesionalizare la pachet. Astfel, pe bani din ce în ce mai mulți să ajungă oameni din ce în ce mai puțin competenți, dar mai loiali. Trecerea de la 5 ani de experiență la doar 1 an pentru membrii consiliilor de administrație este un atentat la obiectivele strategice ale României. Portul Constanța este un astfel de obiectiv strategic și, în momentul când cobori la doar 1 an de experiență criteriul profesional pentru numirea în consiliul de administrație, fragilizezi ceva ce nu este important doar pentru România, ci și pentru Uniunea Europeană, pentru comerțul cu grâne din Ucraina, inclusiv pentru capacitatea noastră tehnică de a contribui la această piață unică și la siguranța comerțului. Este unul din subiectele importante inclusiv în ceea ce privește aderarea la Spațiul Schengen. În 2021, indemnizațiile membrilor din consiliul administrație au costat 1,5 milioane lei. Ăsta este, de fapt, prețul mic pentru care au de gând PSD și PNL să vândă, indirect, Portul Constanța, prin numirea unor oameni tot mai puțini profesioniști în aceste funcții”, declară Oana Țoiu, deputat USR și membru în Comisia pentru muncă a Camerei Deputaților.

De remarcat și faptul că PSD și PNL nici măcar nu se mai chinuie să păstreze aparențele: au adoptat legea în Senat luni, în aceeași zi au trimis-o la Camera Deputaților, a fost convocată imediat Comisia pentru transporturi și s-a decis ca termenul pentru depunerea amendamentelor și raport să fie tot luni, astfel încât votul final să poată fi dat în plenul de marți.