Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, mai adaugă un eșec pe lista lungă a nereușitelor prin care blochează construcția de autostrăzi în România.
Licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Brașov-Bacău a fost anulată, deoarece nu a fost depusă nicio ofertă. Prețul insuficient estimat de CNAIR, documentația necorespunzătoare și prevederile contractuale mult prea restrictive au fost probabil motivele care au ținut departe proiectanții interesați.
„Astăzi circulă zilnic peste 12.000 de vehicule pe cele mai aglomerate sectoare între Brașov și Bacău. Este nevoie urgentă de un drum civilizat rapid și sigur care să scurteze durata călătoriei între cele două municipii la puțin peste o oră. Dar Sorin Grindeanu și camarila PSD-PNL de la Ministerul Transporturilor se asigură în fiecare moment că românii nu vor circula pe acest drum de mare viteză înainte de 2030”, declară Horațiu Cosma, specialist în infrastructură și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul de ministru al lui Cătălin Drulă.
Primul studiu de fezabilitate pentru Autostrada Brașov-Bacău a fost contractat în 2020 și avea termen de finalizare în ianuarie 2023. Sorin Grindeanu a reziliat însă anul trecut acest contract, aflat atunci într-un stadiu incipient, fără studii de teren începute și fără avize, acorduri sau autorizații obținute. Licitația anulată recentă fusese relansată în noiembrie 2022.
În ultimul an, în mandatul lui Sorin Grindeanu, nu mai puțin de 15 proiecte rutiere au fost reziliate sau anulate. Însumat, aproape 900 km de drumuri de care românii nu beneficiază din cauza actualului ministru PSD al Transporturilor. Între timp, România continuă să fie pe primul loc în UE la decesele produse în accidente rutiere.