Deputatul Viorel Băltărețu a anunțat, într-o conferință de presă, că Primăria Cluj-Napoca a avizat forma finală a pasajului de la Tăietura Turcului.
“Proiectul avizat nu își atinge scopul, rezolvând doar parțial problemele de trafic. E un proiect de tipul “fă-te că lucrezi”, care nu elimină statul la barieră pentru toți șoferii și e periculos pentru pietoni și bicicliști. Utilitatea pasajului e redusă la o singură direcție de trafic, Grigorescu – Baciu. Deci pasajul nu va putea fi folosit de șoferii care vin din Tetarom, Gruia, ocolitoarea Baciu și zona industrială Metalul Roșu, deci de o bună parte a celor aflați în trafic. Mai grav, soluția de secol XIX reprezintă un pericol pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști, care vor traversa în continuare peste linia ferată!”, a atras atenția Băltărețu.
Din 2021, Băltărețu, cunoscut datorită soluțiilor propuse pentru deblocarea și accelerarea proiectelor de infrastructură din județul Cluj, a organizat dezbateri cu specialiști în infrastructură pentru identificarea celei mai bune soluții pentru pasajul de la Tăietura Turcului.
Ulterior, a propus un proiect alternativ, mai eficient atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar, care presupune:
- Durata de execuție redusă la 18 luni (față de 30 de luni)
- Eliminarea completă a trecerii la nivel cu calea ferată
- Conectarea tuturor fluxurilor de circulație pe pasaj
- Costuri reduse, de 38 de milioane de lei față de 73 milioane
- Pasaj subteran pentru pietoni, bicicliști și persoane cu dizabilități
Deputatul a subliniat că nu își dorește blocarea proiectului pe care îl consideră extrem de util, ci doar alegerea soluției tehnice care respectă standardele în vigoare. “Problema primăriei nu e doar lipsa de profesioniști capabili să discearnă între un proiect util și unul de compromis. Secretomania care înconjoară orice proiect gestionat de administrația Boc e cealaltă problemă cronică. Primăria tace și în cazul acestui pasaj. Probabil sunt conștienți că soluția aleasă e proastă și o țin la secret”.
“Cu banii de metrou pierduți, a treia licitație la metropolitană sub semnul întrebării, drumul expres A3 Tureni întârziat, infrastructura și economia Clujului pierd teren în comparație cu județele vecine. Administrația clujeană care construiește, știm prea bine, pe criteriul ‘cel mai scurt timp de tăiere a panglicii’, nu a reușit să țină pasul cu economia. Clujul are nevoie de leaderi cu o viziune actualizată asupra conceptului de mobilitate urbană. Altfel, riscăm să rămânem blocați în trecut.”, a mai spus deputatul USR.