
25.03.2020
Subiecte: Generale
Cristina Iurișniți: Soluții urgente pentru digitalizarea sistemului de învățământ românesc în vreme de epidemie
Deputatul Cristina Iurișniți, membră a Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, atrage atenția asupra unor măsuri urgente care se impun în contextul actual al crizei de sănătate publică pentru a pune în mișcare digitalizarea întregului sistemului de învățământ românesc, fără discriminări, în spiritul egalității de șanse.
Starea de urgență, precum
și interdicția de a desfășura orele de curs în condiții normale, au generat o
criză în sistemul de învățământ, elevii și profesorii neștiind la ce să se
aștepte și cum își coordoneze activitatea. Totuși, criza poate fi diminuată
printr-o serie de măsuri care să asigure tranziția activității didactice în
mediul online.
,,Resping ideea
înghețării anului școlar și sunt de părere că Ministerul trebuie să ia în
considerare faptul că elevii au parcurs deja 75% din materia didactică din anul
școlar 2019-2020. În acest context, se impune un plan de acțiune concret prin care Ministerul să acorde, în regim de
urgență, fonduri pentru implementarea
art. 70 din Legea Educației. Cu alte cuvinte, înființarea în cel mai scurt a
Bibliotecii Școlare Virtuale, ar reprezenta un prim pas prin a pune la
dispoziția tuturor elevilor și profesorilor modelele de lecții și
materialele didactice necesare” – Cristina Iurișniți, deputat USR.
Chiar și în acest context, Ministerul Educației nu trebuie
să uite că nu toți copiii și profesorii au acces la mediul online. Așadar, se
impun măsuri conjugate care pe de-o parte să pună la dispoziția tuturor
elevilor și profesorilor mijloacele
digitale necesare pentru a putea accesa conținuturile didactie online, iar
pe de altă parte trebuie să existe o platformă online cu informații
centralizate, conținuturi didactice, programe școlare, dar și manuale în format
digital.
,,În acest sens, salut comunicatul
Consiliului Național al Elevilor, Federației sindicale ,,Spiru Haret”, precum
și al Federației Asociațiilor de Părinți care au solicitat Ministerului să
emită vouchere valorice pe baza
cărora să se poată achziționa mijloacele digitale necesate tuturor elevilor și
profesorilor” – Cristina
Iurișniți, deputat USR.
Totodată, începând din acest moment,
se impune instruirea cadrelor didactice
pentru a putea să utilizeze la maximum resursele informatice pentru a putea
continua predarea. Mai mult, este imperios ca metodologia programului național
de formare CRED să fie modificată,
având în vedere că la acest moment aceasta nu permite desfășurarea a mai mult
de 50% din cursuri online.
,,Ministerul Educației trebuie să
elaboreze urgent acest plan de acțiuni prin care are de asigurat 3 obiective
esențiale:
1. Alocarea sumelor de bani necesare
în așa fel încât, progresiv, toți elevii
și toate cadrele didactice să poată beneficia de mijloace digitale;
2. Activarea art. 70 din Legea Educației prin
crearea unei platforme naționale care să conțină conținuturi didactice online,
programe etc.
3. Punerea la punct a unei
metodologii clare prin Ordin de ministru
pentru recunoașterea la nivel legislativ a telemuncii, organizarea activităților digitale de la instruiri cu titlu permanent pentru cadrele didactice care nu cunosc sau
stăpânesc utilizarea instrumentelor digitale, până la monitorizare și raportarea
feedback-ului obligatoriu din partea elevilor.
In acest sens, modelul metodologic al învățării
digitale din alte state europene, inclusiv cel aprobat recent de Ministerul Educației din Republica Moldova este de urmat cu
celeritate!
Tag-uri: cristina iurisniti