Imagine stire

26.05.2020

Subiecte: Generale, Educație

Deputatul Dan Rădulescu cere proceduri corecte la admiterea în liceele vocaționale

Având în vedere deciziile Ministerului Educației cu privire la Metodologia de organizare, desfăşurare şi structura probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocaționale pentru anul 2020, deputatul USR Dan Rădulescu a adresat o scrisoare deschisă ministrului Educației prin care avertizează că procedurile speciale din acest an pot genera discriminări.

Deși mai este puțin timp, probele urmând a se desfășura în perioada 2-5 iunie, avem nevoie de mecanisme prin care toți candidații să aibă acces la o competiție corectă! Solicit Ministerului Educației să sprijine intereselor legitime ale elevilor, în loc să se rezume la a bifa o soluție birocratică!

Scrisoarea deschisă:

Stimată Doamnă Ministru,

Cu toate că școala online este „obligatorie”, nu toți elevii au acces la
internet și la tehnologia necesară. Sunt 250.000 declarați în această situație.
În realitate, numărul poate fi mai mare, iar responsabilii din educație nu au
încă soluții concrete pentru ei. Doar 60% dintre elevi au participat până acum
la cursurile online. După aceste numere îngrijorătoare, care arată că educația
nu este pregătită încă pentru predarea și pentru evaluarea online, Ministerul
Educației a anunțat oficial, luni-dimineață, că a aprobat noul calendar privind
admiterea la liceu pentru anul 2020.

Una dintre problemele pe care aș dori să o semnalez este înscrierea pentru
probele de aptitudini în liceele vocaționale care se va realiza foarte curând
(2-5 iunie), pentru că, așa cum vom încerca să bifăm o normalitate simulată, ca
și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, în cazul Evaluării Naționale și a
bacalaureatului, au fost găsite soluții „de criză” și pentru testele de
aptitudini. Disoluții aș opta să spun, căci distorsionează logica egalității de
șanse și a evaluării obiective.

Iată câteva exemple:

  • Pentru profilul Artistic - arte vizuale:
    specializările Arte plastice, Arte decorative, Arhitectură, Arte ambientale,
    Design, Conservare - restaurare bunuri culturale se va face evaluarea unui
    portofoliu de lucrări.
  • Pentru profilul artistic, specializarea
    Muzică - Secția Instrumentală și Secția Artă vocală interpretativă, evaluarea
    se va desfășura pe baza unei înregistrări audio-video a repertoriului instrumental/vocal.
  • Probele de aptitudini din cadrul
    examenului de admitere în învățământul liceal vocațional, profil artistic,
    specializarea Muzică-Secția Teoretică se vor susține on-line, pe una din
    platformele comunicate de unitatea de învățământ care organizează probele.
  • Pentru profilul artistic, specializarea
    Coregrafie, pentru absolvenții claselor a VIII-a, specializarea Coregrafie se
    echivalează cu media aritmetică a mediilor generale obținute de candidat în
    ultimul an de studiu la disciplinele Dans Clasic și Dans românesc în timp ce
    pentru absolvenții învățământului gimnazial, altul decât specializarea
    Coregrafie, proba de aptitudini constă în evaluarea unei înregistrări pe suport
    CD/DVD (audio-video) transmise de candidat.
  • Pentru profilul artistic, specializarea
    Arta Actorului, examenul de admitere se va realiza pe baza evaluării unei
    înregistrări pe un CD/DVD (audio-video) cu evoluția candidatului, conform
    cerințelor conținutului probelor.

Cum prezintă un CD/ DVD sau cum se va loga on-line, pe una din platformele
comunicate de unitatea de învățământ, unul dintre cei 250 000 de elevi care nu
au acces la internet, calculator sau cameră video? Vor putea acești copii
susține proba în fața comisiei?

 
Ce garanție va avea comisia că lucrările din portofoliul artistic al elevului
care dorește să studieze arte vizuale chiar îl au drept autor pe candidat?

Deși înțeleg situația specială în care ne aflăm, din goana de a „bifa” o
normalitate din scriptele ministerului, riscăm să simulăm ceva care nu mai are
nicio legătură cu realitatea din școli dar care va influența viitorul unor
copii doritori să-și continue studiile într-un liceu vocațional.

Nu transformați acest ordin și admiterile de anul acesta într-un instrument de
discriminare! Timp mai este, deși puțin, să vă răzgândiți și să creați
mecanisme prin care toți cei care doresc să susțină examene la liceele
vocaționale din țară să aibă acces la o competiție corectă!
Alegeți să bifați sprijinirea intereselor legitime ale elevilor, nu să simulați
normalitatea!

Cu respect,

Dan Rădulescu

Deputat USR

Filtrează știrile
Caută
Loading...

Avem nevoie de ajutorul tău!

Mulțumim! Fiecare donație ne duce cu un pas mai departe.

Abonare la newsletter

Abonează-te la noutățile USR

Vrei să fii întotdeauna la curent cu activitatea partidului USR?

colorGroup
logo

USR este un partid liberal, afiliat familiei democrat-liberale europene, care luptă pentru reformarea statului, egalitate în fața legii, apărarea libertăților individuale, un sistem performant de educație, un mediu sănătos și un parteneriat corect între stat și mediul privat.

Partidul ALDE

Copyright © 2025 Uniunea Salvați România

Deputatul Dan Rădulescu cere proceduri corecte la admiterea în liceele vocaționale - Uniunea Salvați România