Proiectul deputatului USR Cătălin Drulă prin care se dă undă verde investițiilor din fonduri proprii în pistele Aeroportului Otopeni și ale altor aeroporturi din România a fost aprobat de Camera Deputaților, în ședința de marți, în calitate de Cameră Decizională.
Inițiativa legislativă a fost aprobată de plenul Camerei Deputaților cu o singură abținere, după ce a primit raport favorabil de la Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru transporturi și după ce a fost avizată favorabil de Consiliul Legislativ.
„Legea deblochează investițiile din fonduri proprii, vine să umple un vid legislativ și să corecteze o aberație. Compania Națională Aeroporturi București nu are bază legală pentru a cheltui fondurile proprii pentru investiții. În loc de asta trebuie să ceară bani de la bugetul public. Ceea ce înseamnă tot ciclul birocratic, hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, alocarea bugetară în fiecare lege a bugetului de stat, etc. Prin adoptarea legii, acest blocaj este înlăturat”, a declarat Cătălin Drulă, vicelider al grupului USR din Camera Deputaților și președinte al Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor.
Proiectul adoptat de Parlament modifică art. 3 alin. (1) și (2) din Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național – Secțiunea I – Rețele de transport, în sensul introducerii posibilității ca lucrările să fie finanțate și din veniturile proprii ale operatorilor economici care administrează infrastructura de transport.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) deține și operează cele două aeroporturi din București: Otopeni și Băneasa. Compania este foarte profitabilă, cu un profit anual de peste 400 de milioane lei. Cu toate acestea, pistele de la Otopeni sunt într-o stare foarte proastă și suferă din lipsă de investiții. Aceasta și pentru că legislația actuală nu permitea investițiile din fonduri proprii, chiar dacă o astfel de posibilitate este prevăzută pentru CFR și CNAIR, care pot investi din fonduri proprii în căile ferate, respectiv în drumuri.
România are nevoie de politicieni care să se preocupe de problemele reale ale țării și de legi care să fie adoptate în interesul tuturor cetățenilor, nu de infractori dornici să-și albească dosarele și să-și umfle conturile.