Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de primă cameră sesizată, proiectul Guvernului de reglementare a cadrului legal pentru includerea unor Programe Naționale la finanțare din fonduri europene.
Proiectul reglementează adoptarea unor măsuri destinate asigurării finanțării din fonduri europene a unor Programe Naționale aferente următoarelor domenii:
- integrare pe piața muncii a categoriilor sociale considerate prioritare la nivel național;
- susținerea antreprenoriatului, a structurilor de economie socială și a altor inițiative ale mediului de afaceri;
- digitalizarea activităților desfășurate de mediul de afaceri, inclusiv dezvoltarea de competențe digitale ale forței de muncă;
- măsuri active de ocupare a forței de muncă;
- măsuri active pentru dezvoltarea serviciilor de asistență comunitară pentru persoanele vârstnice, investiții în domeniul cercetării, dezvoltării, inovării, precum și susținerea dezvoltării sistemului de educație prin învățare online.
,,Ne aflăm într-un context extrem de dificil în care, peste tot în lume, apariția virusului SARS-CoV-2 a afectat profund procesul de educație, iar închiderea școlilor a reprezentat o parte din soluția pentru stoparea răspândirii virusului. Învățământul online a constituit, în ultimele luni, singura modalitate de învățare la care întregul sistem educațional (elevi, cadre didactice ș.a.) a trebuit să se adapteze extrem de rapid. Astfel că, ținând cont de importanța educației în general, la nivelul întregii societăți, dar și de importanța educației online în contextul pandemiei COVID-19, am depus un amendament la acest proiect de lege pentru aprobarea finanțării din fonduri europene inclusiv pentru Programele Naționale ce au drept scop susținerea și dezvoltarea sistemului de educație prin învățare online.” a declarat senatoarea USR Silvia Dinică.
Mai mult decât atât, în contextul actual general de pandemia COVID-19, Silvia Dinică subliniază că ,,este necesară identificarea și implementarea unor măsuri pentru asigurarea accesului tuturor elevilor, inclusiv a celor vulnerabili sau din zonele izolate, la educație. Ca urmare a pandemiei, provocările sunt legate de întoarcerea elevilor la școală în siguranță la toamnă. Anul școlar care tocmai s-a încheiat a scos la suprafață dificultățile accesului la predarea online mai ales pentru copiii care provin din mediile vulnerabile care riscă să piardă contactul cu școala și să migreze, din păcate, către statisticile abandonului școlar” .
În educație, asigurarea unui echilibru între acțiunile necesare și urgente și reformele structurale, cu elemente de asigurare a durabilității, este absolut necesar.
Proiectul va fi dezbătut și votat, în continuare la Camera Deputaților care este și cameră decizională.