Guvernul Ciolacu alocă zero lei pentru mai multe mari proiecte de infrastructură în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2024, cum ar fi Autostrada Unirii A8 și centura Cluj, atrage atenția Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.
Ministrul Grindeanu a promis că în 2024 se vor deschide 5 tronsoane pe Autostrada Moldovei A7, dar Moldova rămâne cea mai năpăstuită regiune și în bugetul pe 2024: zero lei pentru Autostrada Unirii A8 și doar 15% (3,5 miliarde de lei) din valoarea lucrărilor de pe A7 prinsă în buget.Același lucru se întâmplă și la Cluj: 0 lei alocați pentru centura Cluj, doar 3% (300 milioane lei) din banii necesari pentru metroul Cluj, care ar trebui să fie gata în 3 ani conform PNRR, și 10% (70 milioane lei) din banii pentru drumul expres de la Tureni, care ar putea fi terminat în 2024.
„Dincolo de propaganda electorală a PSD și PNL, realitatea este că Grindeanu va ține blocate și în 2024 marile proiecte la Transporturi. Autostrăzile vor bate pasul pe loc, licitațiile vor sta la sertar, căile ferate se vor târî încet și pe loc, iar trenurile noi și curate vor apărea doar în poze. În super anul electoral 2024, PSD și PNL vor umple țara de promisiuni și ”realizări” pe hârtie. Realitatea tristă e că românii vor primi aceleași blocaje în trafic, drumuri criminale, căi ferate lente și proiecte întârziate cu anii”, a declarat Horațiu Cosma.
Sorin Grindeanu a promis de asemenea că în 2024 se va putea circula de la Craiova la Constanța pe drum de mare viteză, după ce a spus același lucru și pentru 2023. În realitate, în bugetul pe 2024 există doar un sfert din banii ce mai trebuie plătiți pentru Autostrada de Centură București A0 Sud (500 milioane lei) și pentru drumul expres Craiova – Pitești (440 milioane lei).Pentru trecerea munților pe Autostrada Sibiu – Pitești s-au alocat mai puțin de 10% din banii de pe contracte (1,14 miliarde lei), iar pe drumul expres Brăila – Galați, promis de Grindeanu pentru 2024, s-a alocat doar 10% din valoarea contractului (60 milioane lei).
Centura Timișoara, a cărei deschidere era prevăzută de ministrul Grindeanu tot în 2024, are alocați doar 20% din banii necesari (100 milioane lei).În privința lucrărilor la calea ferată, s-au alocat doar 10% (1,6 miliarde lei) pentru modernizările din PNRR între Cluj și Oradea, respectiv între Arad, Timișoara și Caransebeș, deși lucrările trebuie finalizate în 3 ani, pentru a nu pierde bani europeni.