Silvia Dinică: Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale demonstrează eșecul reformei făcute de ministrul Deca

Silvia Dinică: Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale demonstrează eșecul reformei făcute de ministrul Deca

Noile legi ale Educației au pus o povară în plus în spatele elevilor, prin prevederea care permite liceelor să organizeze un examen separat de admitere pentru 60% dintre locuri, pe lângă Evaluarea Națională.

60% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reușit să ia notă de trece la matematică, iar un sfert dintre elevii care au participat la simulare nu au reușit să ia nota 5 la limba română.

Senatoarea USR Silvia Dinică trage un semnal de alarmă în privința rezultatelor catastrofale de la simulările pentru examenul de Evaluare Națională și consideră că notele slabe ale elevilor demonstrează că noile legi ale educației nu au adus reforma promisă de ministrul Ligia Deca.

„Avem legi noi, dar metehne vechi. Simulăm an după an examenele, fără să știm ce evaluăm. Adoptarea profilului absolventului ciclului gimnazial a trecut pe sub radar, iar sistemul rămâne blocat din lipsă de inițiativă sau repere. Ce pași urmează după adoptarea acestui profil pentru ca evaluarea elevilor să devină una cu rost? Fără aceștia, educația românească va cere în continuare copiilor să aibă note cât mai mari, fără a ști de ce sau pentru ce”, a declarat senatoarea Silvia Dinică, membră a comisiei pentru învățământ din Senat.

Silvia Dinică îi solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să ia de urgență măsurile necesare pentru a pune în acord evaluările și simulările cu profilul absolventului.

„Până în momentul când vom decide, ca sistem, ce ne dorim de la elevi, rezultatele evaluărilor și ale simulărilor nu vor avea nicio relevanță. Până în momentul în care vom avea fixat un scop al școlii românești, a cărui îndeplinire să o evaluăm la finalul ciclurilor educaționale, vor exista în continuare generații de elevi sacrificate, care nu își vor găsi o direcție”, a mai spus senatoarea USR.

Profilul absolventului din ciclul gimnazial, adoptat de Ministerul Educației în noiembrie 2023, ar trebui să arate care sunt obiectivele pe care elevii trebuie să le atingă în momentul în care termină fiecare ciclu de învățământ și să folosească drept bază a evaluărilor periodice. Cu toate acestea, sistemul este în continuare blocat, deoarece nu se știe cum trebuie folosit profilul absolventului pentru a evalua eficient competențele elevilor.