Proiect pentru sprijinirea conducătorilor de motociclete și scutere și pentru fluidizarea traficului

Proiect pentru sprijinirea conducătorilor de motociclete și scutere și pentru fluidizarea traficului

Ionuț Moșteanu, liderul deputaților USR, a inițiat, alături de parlamentari de la toate partidele pro-europene, un proiect legislativ prin care să fie încurajată utilizarea, în condiții de siguranță, a motocicletelor și scuterelor, astfel încât să se reducă numărul de mașini și să fie fluidizat traficul.

Motocicletele nu sunt nici de stânga, nici de dreapta, nu au ideologie. Așa că am depus împreună cu parlamentari de la alte partide un proiect de lege care să încurajeze deplasarea pe două roți în orașele noastre. Ideea a plecat de la Asociația MotoADN, toți ne dorim ca motocicletele să fie din ce în ce mai populare, iar deplasarea cu motocicleta să fie făcută în siguranță. Cu o motocicletă ajungi mai repede, va fi și mai puțină aglomerație și mai puțină poluare”, declară Ionuț Moșteanu, liderul deputaților USR și co-inițiator al proiectului de lege.

Studiile arată că, la ore de vârf, un șofer petrece 155 de ore blocat în trafic în fiecare an, ceea ce înseamnă mai mult de 6 zile, iar Bucureștiul este pe locul 4 în Europa la indicatorul aglomerației în trafic. Or, aglomerația înseamnă risipă de resurse și costuri pentru societate și locuitori, de la consumul inutil de combustibil la poluarea aerului, care mai departe se traduce în creșterea ratei îmbolnăvirilor și a mortalității.

De aceea, fluidizarea traficului reprezintă o prioritate și este importantă încurajarea recurgerii la mijloace alternative de transport, cum ar fi bicicletele, motocicletele și mopedele.

Există un studiu care arată că, dacă 25% dintre posesorii de autovehicule ar trece la scuter sau motocicletă s-ar economisi 40-50% din timpul pierdut în trafic. Nu trebuie să treacă atâția, poate unii nici nu pot să facă trecerea, dar este important ca șoferii să înțeleagă că trebuie să-i susțină, să-i încurajeze pe cei care fac acest pas. Fiecare șofer care trece la scuter sau motocicletă înseamnă o mașină mai puțin în față la semafor”, precizează Răzvan Pavel, președintele Asociației MotoADN.

Concret, proiectul legislativ prevede pentru conducătorii de motociclete și mopede:

– posibilitatea de a utiliza benzile dedicate mijloacelor de transport în comun;

– posibilitatea de a înainta între sau pe lângă coloanele de autovehicule oprite la semafor sau la bariera de trecere la nivel cu calea ferată, astfel încât să ajungă în față, într-un spațiu de siguranță ce va fi marcat și va avea lungimea de 3 metri;

– posibilitatea de a staționa pe trotuar, paralel cu marginea carosabilului, cu obligația de a păstra o distanță de 1 metru de trotuar pentru pietoni.

Totodată, proiectul prevede pentru autorități obligația de a amenaja locuri de parcare gratuite pentru motociclete și mopede în toate parcările publice care au minimum 6 locuri de parcare auto.