Întrebare pentru ministrul Educației privind depolitizarea inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ

Întrebare pentru ministrul Educației privind depolitizarea inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ

Deputatul USR Cristina Iurișniți i-a adresat o întrebare noului ministru al Educației, doamna Monica Cristina Anisie, în cadrul procedurii parlamentare de „Întrebări și interpelări”.

Întrebarea vine în contextul în care aproximativ 25–30 % din posturile de conducere, de coordonare și de control din învățământ sunt ocupate prin delegație, iar cele ocupate prin concurs au fost, în cele mai multe cazuri, ocupate de clientela politică a PSD.

De asemenea, deputatul USR Cristina Iurișniți, membru în Comisia de învățământ din Camera Deputaților, îi solicită noului ministru al Educației extinderea proiectului pilot „Masă caldă în școli”, pentru reducerea abandonului școlar la nivel național.

Întrebarea adresată ministrului Educației:

Stimată Doamnă Ministru,

La nivelul județului Bistrița – Năsăud în anul școlar curent, sunt numiți cu delegație, fără concurs un număr de 34 de directori și directori adjuncți, din totalul de 148 de funcții de conducere existente la nivelul unităților de învățământ de stat, respectiv 8 inspectori dintr-un număr de 21 de inspectori școlari, de asemenea, inspectorul școlar general, inspectorul școlar general adjunct și directorul CCD ocupă funcțiile de conducere actuale în urma concursurilor organizate de MEN în urmă cu mai mulți ani. Concursul pentru postul de inspector școlar general, spre exemplu a avut loc în perioada 11-20 martie 2015, iar potrivit OMEN nr. 5558/2011 durata mandatului inspectorului școlar general este de 4 ani. Situația este asemănătoare în toate județele, aproximativ 25 – 30 % din posturile de conducere, de coordonare și de control din învățământ sunt ocupate prin delegație, iar cele ocupate prin concurs au fost, în cele mai multe cazuri, ocupate de clientela politică a PSD.

Consider că desființarea inspectoratelor școlare județene, susținerea prin centre regionale pentru resurse educaționale și prin administrația locală a finanțării investițiilor în infrastructura școlară și în formarea continuă a cadrelor didactice, promovarea mentoratului și a autonomiei școlare, pot fi doar câteva dintre dezideratele unei viziuni care poate avea aplicabilitate imediată prin intermediul unor politici publice eficiente și prompte.

În ce măsură veți gestiona această stare de fapt, în privința depolitizării ocupării funcțiilor de conducere din inspectoratele școlare și din unitățile de învățământ de stat?”