Protest USR la promulgarea legilor Educației: ”Nu e niciun motiv de sărbătorit, legile nu aduc nimic bun pentru educație, nimic bun pentru elevi, nimic bun pentru profesori”

Protest USR la promulgarea legilor Educației: ”Nu e niciun motiv de sărbătorit, legile nu aduc nimic bun pentru educație, nimic bun pentru elevi, nimic bun pentru profesori”

USR condamnă festivismul pus în scenă de președintele Klaus Iohannis cu ocazia promulgării celor două legi ale Educației și a organizat un protest pentru a marca eșecul proiectului “România Educată”.

USR a desfășurat un banner în fața palatului Cotroceni cu mesajul: ”Eșecul României Educate: 50.000 de copii nu s-au înscris la BAC”.

Senatorii USR au adus și pancarte la protest: “Marele mut promulgă marele nimic”, “România Educată, altă generație sacrificată”.

Irineu Darău: ”Aceste legi ale educației nu înseamnă nimic altceva decât sacrificarea unor alte generații. De la cel mai înalt nivel în stat, se celebrează promulgarea unor legi lipsite de ambiție, care nu vor schimba nimic major în sistemul de învățământ, ceea ce înseamnă mult timp pierdut – cu rezultate ireversibile. Iar ultimii 8 ani de „România Educată” vorbesc de la sine: nimic nu s-a îmbunătățit, ci dimpotrivă. Asistăm la un dezastru „garantat Iohannis”.

Senatorul Ștefan Pălărie consideră că noile legi ale educației, elaborate cu ”expertiza” reprezentanților PSD, PNL și UDMR dar fără consultarea experților în științele educației, nu vor duce la îmbunătățirea actului educațional și la redresarea sistemului de învățământ din România.

De asemenea, senatorul USR aduce aminte de recentul raport OECD care scoate in relief o serie întreagă de probleme majore pe care legile educației nu numai că nu le-a rezolvat, dar le-a și acutizat:
• nici legile, nici strategia “România Educată” nu stabilesc țintele alocării suplimentare de fonduri,
• Inegalitățile în finanțarea școlilor, școlile din rural și din zone defavorizate nu beneficiază de programe dedicate pentru a primi resurse suplimentare.
• Prea puține resurse pentru a investi, majoritatea cheltuielilor fiind cu salarii
• Eșecul de a atrage atrage profesori buni în zonele rurale sau isolate

Ștefan Pălărie: Astăzi se bea șampanie la Cotroceni doar pentru ca Iohannis să-și pună o coroniță, deși școala românească suferă grav. Cei care au amputat-o, cei care au umilit-o, cei care au dus-o la sapă de lemn vor fi acolo. Vor fi urechiștii și păreriștii care au scris legile educației. Vor fi cei care au măcelărit-o – rectorii cu multe mandate oficializate prin lege și partidele care vor să-și pună în continuare directori și inspectori. Vor fi specialiști care au închis ochii și au plecat capul ca să îi facă pe plac lui Dom Profesor Iohannis. Și mulți de prin partide care aplaudă, deși nu înțeleg nimic. Legile educației sunt proaste și justifică și osifică sub o fundă roșie toate aberațiile acumulate în 30 de ani, în loc să producă o reformă sau chiar o revoluție pentru generațiile viitoare”.

La rândul ei, senatoarea USR Silvia Dinică, membră a comisiei pentru educație din Senat, atrage atenția că legile educației nu numai că nu asigură adecvarea sistemului de învățământ din România la nevoile economice și sociale ale lumii de azi, dar instituie și consfințesc segregarea în școli între elevi care-și pot permite și cei care nu-și pot permite meditații, validează impostura academică și protejează plagiatul și transformă universitățile în feude controlate de rectori-baroni protejați politic, cu funcții pe viață. Silvia Dinică remarcă, de asemenea, că din proiectul România Educată nu a mai rămas nimic pentru școală și elevi, iar ceremonia de azi este, în fapt, parastasul învățământului românesc, omorât și îngropat de politicieni fără viziune.

Silvia Dinică: ”După ani de amânări, România Educată a eșuat cu două proiecte care se remarcă prin absența unor măsuri concrete care să combată analfabetismul funcțional și abandonul școlar. În 8 ani de zile, proiectul de suflet al Președintelui nu a reușit decât să păstreze același cadru rigid și disfuncțional de supraveghere a școlilor și să mențină puterea de decizie mult prea departe de elev.”