USR protestează față de scamatoriile procedurale ale președintelui Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret și sport, Liviu Pop, la adoptarea inițiativelor legislative de modificare a Legea educației naționale nr.1/2011.
Senatorii USR protestează față de scamatoriile procedurale ale președintelui Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, Liviu Pop, la adoptarea inițiativelor legislative de modificare a Legea educației naționale nr.1/2011, care a transformat, peste noapte și fără știrea senatorilor, membri ai comisiei, patru rapoarte de admitere a patru inițative legislative diferite în trei rapoarte de respingere și un raport de admitere. Astfel, prevederile inițiativelor legislative L643/2018, L644/2018, L646/2018 au fost preluate, ca amendamente, în L652/2018. Motivând că în comisie au fost discutate pe fond reglementări de același nivel și având același obiect, conform Regulamentului Senatului, rapoartele de admitere a trei dintre inițiative au fost modificate peste noapte, fără știrea membrilor comisiei.
”Știm Art.74 (4) din Regulamentul Senatului, dar asemenea modificări ale rapoartelor comisiilor, fără încunoștiințarea senatorilor participanți la dezbateri, reprezintă un abuz și crează un precedent periculos. Nu știm care sunt criteriile pentru care o inițiativă legislativă și nu alta a fost aleasă pentru raport favorabil în detrimentul celorlalte. Astfel, un raport de admitere devine peste noapte raport de respingere, iar noile raporturi de respingere sunt, în fapt, falsuri, căci Senatorii prezenți NU au votat respingerea lor, așa cum consemnează, sub semnătura președintelui și Secretarului de Comisie, noul raport”, spune Senatorul USR Vlad Alexandrescu, liderul grupului senatorial USR și membru al Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport.
Noile rapoarte de respingere consemnează că senatorii, membri în comisie, reuniți în ședința din 20 noiembrie au votat raportul de respingere, ori situația reală este că în ședința din 20 noiembrie senatorii NU au votat un raport de respingere ci unul de admitere.