În timp ce Guvernul Ciucă nu este în stare să ducă până la capăt investițiile programate, realizând cu 33% (6,5 miliarde de lei) mai puține în primul semestru, primarii PSD fac ce știu ei mai bine: risipesc banii publici.
La Craiova, primarul Olguța Vasilescu tocmai plănuiește să dea unei firme de casă a PSD nu mai puțin de 25 de milioane de euro, din bani publici, pentru întreținerea gazonului de pe stadionul Ion Oblemenco pe o perioadă de patru ani.
În condițiile în care aceeași firmă a câștigat licitația pentru întreținerea gazonului de pe Arena Națională, în 2019, pentru suma de 4 milioane de euro pe patru ani, Olguța Vasilescu este dispusă să plătească o sumă de șase ori mai mare pentru întreținerea unei suprafețe de gazon similare cu cea de pe stadionul din Capitală.
„Exemplul de la Craiova este clasic pentru ceea ce vedem de mai bine de 30 de ani că se întâmplă în fiefurile PSD, unde pilele de partid câștigă contracte pe bandă rulantă pe bani publici mulți.
Nu numai că pierd investiții esențiale pentru dezvoltarea României, dar PSD-PNL îngroapă România în datorii cu sumele record și dobânzile uriașe la care se împrumută pentru a acoperi toate cheltuielile aberante pe care le fac pentru pilele și clientela de partid. Numai în luna august, acest Guvern a împrumutat 5 miliarde de lei într-o singură zi!
În plus de asta, introduc cu cinism peste noapte noi taxe și lasă fără loc de muncă 77.000 de oameni. Asta e tot ce știu ei să facă: să sărăcească această țară”, a declarat președintele USR Cătălin Drulă.
În loc să dea pe întreținerea unui gazon 25 de milioane de euro, PSD ar fi putut da aceeași sumă pentru finalizarea tronsonului 1 (Craiova – Balș) al Drumului Expres Craiova – Pitești, fiind vorba de cei 17 km deblocați total de Cătălin Drulă, anul trecut, și care înaintează cu viteza melcului din cauza incompetenței actualului ministru al Transporturilor.
Mai mult, 25 de milioane de euro ar fi costat proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, cel pe care nu s-a făcut nimic 30 de ani, până când Cătălin Drulă a venit la Ministerul Transporturilor și a lansat licitația anul trecut, însă a fost anulată de Sorin Grindeanu. Azi ar fi fost un contract semnat și un proiectant în teren să se apuce de treabă.
Tot 25 de milioane de euro este costul Centurii Craiova Sud, care a început în ianuarie și progresează tot în ritm de melc din cauza aceluiași ministru PSD de la Transporturi.
De asemenea, atât ar costa și drumul de legătură de la uzina Ford la drumul expres Craiova – Pitești, a cărui licitație de proiectare a fost anulată de trei ori în ultimul an.