Cristina Prună (USR) solicită convocarea șefilor ISCIR și CNCIR, pentru a da explicații despre tragedia de la Crevedia

Cristina Prună (USR) solicită convocarea șefilor ISCIR și CNCIR, pentru a da explicații despre tragedia de la Crevedia

Deputata USR Cristina Prună solicită convocarea șefilor Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor (ISCIR) și Companiei Naționale pentru Controlul Cazanelor (CNCIR) în Parlament, pentru lămurirea modului în care cele două instituții s-au achitat de obligațiile ce le reveneau în procesele de autorizare și verificare a stației GPL din Crevedia.

Cei 2 șefi trebuie să răspundă întrebărilor apărute în spațiul public după exploziile de la Crevedia din seara zilei de 26 august, care au provocat moartea a 5 oameni și rănirea altor 50.

Deputata USR solicită de asemenea ca aceștia să prezinte modul de funcționare a celor două instituții și provocările cu care se confruntă în prezent.

„Românii trebuie să afle adevărul despre cum acționează instituțiile statului și cum au ajuns să pună viața unor comunități în pericol. Cum s-au achitat ISCIR și CNCIR de obligațiile pe care le aveau în cazul autorizării și verificării stației de GPL de la Crevedia? Ce a făcut prin aceste instituții statul român pentru a se asigura că acolo nu există un pericol pentru comunitate? Câte astfel de potențiale bombe cu întârziere mai avem prin România și ce au schimbat ISCIR și CNCIR în activitatea lor după tragedia de la Crevedia? Ce măsuri au luat și ce mecanisme suplimentare vor implementa pentru a nu mai exista astfel de evenimente? Sunt întrebări legitime la care toți românii trebuie să primească răspunsul cât mai rapid”, spune Cristina Prună.

Acum câteva zile, USR a trimis de asemenea, prin deputatul Radu Miruță, o interpelare către premierul Marcel Ciolacu, pentru a afla de ce ISCIR și CNCIR au în evidențe un număr diferit de stații GPL. CNCIR a verificat tehnic 2.380 de stații, în timp ce ISCIR a autorizat 2.980. Adică una din patru stații nu a fost verificată, dar a primit aprobarea de a funcționa.

E posibil deci ca în România să existe alte 600 de stații GPL care funcționează, dar au fost sustrase controlului. E nevoie să lămurim toate aceste aspecte imediat pentru a evita noi tragedii din cauza ignoranței sau a intereselor ascunse de la vârful instituțiilor statului.