Viceprim-ministrul Dan Barna și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, au participat, vineri dimineață, la inaugurarea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni, context în care au reamintit faptul că investițiile sunt o prioritate pentru actuala coaliție de guvernare și au vorbit despre sumele record prevăzute în bugetul pentru Transporturi.
„Astăzi vom adopta bugetul în Guvernul României. Întreaga abordare pe care coaliția, premierul Florin Cîțu și membrii Guvernului o au pentru construcția acestui buget este una axată pe investiții. România a început prea multe proiecte în 30 de ani care au rămas doar o poveste pe hârtie sau un studiu între niște coperți de dosare.
Faptul că astăzi vedem un proiect important pentru România finalizat, Pista 2 a Aeroportului Otopeni este o pistă la standardele 2021 pe plan mondial, pe care poate ateriza orice tip de avion și acesta este un lucru important pentru România deoarece dorim să ne dezvoltăm.
Bugetul prevede investiții fără precedent în ceea ce privește componenta de infrastructură, de 14 miliarde de lei, un buget din care sunt prevăzute fonduri europene de opt miliarde de lei pentru investiții pe infrastructură rutieră, CFR și în zona aceasta aeroportuară.
Ne propunem ca fiecare proiect început să ajungă la un rezultat, este miza și acestui program național de Redresare și Reziliență, care e gândit total diferit față de fondurile europene, pentru că acolo vom primi bani doar dacă atingem rezultate și finalizăm proiectele”, a declarat Dan Barna.
La rândul său, Cătălin Drulă a vorbit despre importanța inaugurării acestei piste pentru perspectiva de dezvoltare a Aeroportului Otopeni, dar și despre măsurile de reformă necesare la nivel companiei: „Inaugurăm în sfârșit această pistă la standardul pe care ni l-am dorit atâția ani. Astea sunt lucrurile bune de care ne bucurăm astăzi, dar haideți să vorbim și despre câte sunt de făcut în acest aeroport și să fim sinceri cu noi: lucrurile nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Există un potențial enorm al acestui aeroport care nu a fost atins.
Pentru mine, de la preluarea mandatului, a fost o prioritate să lucrăm în această direcție: am făcut o schimbare de management. Cred că am văzut cu toții cum arătau acele zone din aeroport, știm problemele care sunt cu parcările, cu planurile înghețate de dezvoltare și tocmai de aceea am făcut ceva care cred că este poate fără precedent – avem un consiliu de administrație format în întregime din profesioniști, oameni cu experiență în domeniul bancar, aviație, audit, transport aerian care lucrează împreună cu noul director general și au ca mandat să dezvolte acest aeroport.
Aeroportul Otopeni are un plan strategic de dezvoltare care va fi revizuit și adus la zi. Avem reparații capitale de făcut la Pista 1, avem de făcut modernizarea sistemului de parcări, renovarea Terminalului 1.
Pentru această coaliție de guvernare, investițiile sunt o prioritate”.