USR PLUS solicită președintelui să nu promulge legea prin care statul român dă gratis terenul de la Romexpo

USR PLUS solicită președintelui să nu promulge legea prin care statul român dă gratis terenul de la Romexpo

Ca urmare a deciziei de astăzi a Curții Constituționale, USR PLUS solicită președintelui Klaus Iohannis să nu promulge legea care permite acordarea în mod gratuit a unui teren de sute de milioane de euro din centrul Bucureștiului. Legea trebuie să fie retrimisă Parlamentului spre reexaminare și tunul imobiliar de la Romexpo trebuie să fie oprit!

După nenumărate amânări, Curtea Constituțională a respins, astăzi, sesizarea depusă de parlamentarii USR din legislatura trecută, alături de parlamentari UDMR și neafiliați, cu privire la legea prin care statul român dă gratis Camerei de Comerț și Industrie a României un teren de 46 de hectare din zona Romexpo.

„Așteptam această decizie a Curții Constituționale, a tot fost amânată pe parcursul lunilor octombrie, noiembrie și decembrie 2020, apoi în ianuarie și februarie 2021. Argumentele noastre cuprinse în sesizare au fost foarte solide, dar magistrații CCR au decis altfel, așa că nu mai rămâne acum decât să-i solicităm președintelui să retrimită legea în Parlament, pentru ca actuala majoritate să poată opri acest demers. Trebuie să reașezăm întreaga discuție și transparența este cea mai bună cale pentru statul român de valorificare a terenului. Să nu uităm că vorbim de o sumă, poate, de 300-400 de milioane de euro. Adică, cam cât s-a investit anual în drumurile naționale și autostrăzile din România”, declară Cristina Prună, deputat USR PLUS și vicepreședintele Camerei Deputaților.

USR PLUS susține dezvoltarea și investițiile, dar nu în defavoarea cetățenilor. Dacă se dorește valorificarea terenului și dezvoltarea acolo a unor proiecte imobiliare, trebuie organizată o procedură transparentă de licitație.

În ultimii patru ani, am demascat sistematic hoția din Parlament. Vom face la fel și în continuare pentru că trebuie să stopăm hoția, astfel încât România să aibă resursele necesare pentru dezvoltare și modernizare!

Semnatarii sesizării au invocat, ca motive de neconstituționalitate, încălcarea principiului bicameralismului, în condițiile în care în Camera decizională, Camera Deputaţilor, propunerea legislativă a fost modificată substanţial, ceea ce a condus la o configuraţie diferită faţă de textul adoptat de Senat şi de finalitatea urmărită de iniţiator.

De asemenea, am arătat că se încalcă art. 1 alin (5) din Constituție prin lipsa studiului de impact. Textul legii face referire la o serie de imobile care, deși neindentificate exact de lege, sunt de notorietate a fi într-o zonă centrală a capitalei. Or, valoarea unor asemenea imobile poate genera un impact sever asupra bugetului de stat, patrimoniului statului, dar și a economiei, fiind introduse în circuitul economic prin efectul legii în discuție.

Am argumentat, totodată, că se încalcă art. 44 alin (1) și (2) și art. 136 alin (5) din Constituție ca urmare a încălcării drepturilor de proprietate al statului – înstrăinarea prin lege și fără contraprestație, afectarea nelegală a patrimoniului statului.

Nu în ultimul rând, am arătat în sesizare că textul adoptat de Parlament încalcă art. 1 alin. (3) și (5) din Constituție ca urmare a lipsei de claritate, configurând un regim juridic confuz al naturii juridice/regimului juridic al transmiterii proprietății gratuite asupra imobilelor vizate.