Cătălin Drulă, vicepreședinte USR și fost ministru al Transporturilor, arată, în cadrul unui bilanț făcut la Transporturi în ultimele două luni și jumătate de guvern PNL, cum proiectele bat pasul pe loc.
„Acuma, să fim bine înțeleși: Ministerul Transporturilor nu e unul ușor, dar ce s-a întâmplat în această scurtă perioadă este o anulare totală a curentului reformist și profesionist pe care îl începusem”, subliniază Cătălin Drulă.
Cine plătește?
Noi, toți, prin întârzieri la proiectele vitale de infrastructură. USR lucra la începutul unui deceniu de construcție de infrastructură.
PNL a zis că mai bine nu…
Câteva exemple, în acest sens, prezentate de Cătălin Drulă:
- Autostrada A3 Ploiești – Comarnic – Brașov: am contractat în acest an proiectarea la cheie a autostrăzii de pe Valea Prahovei, insistând pe un traseu civilizat cu tuneluri și cu viaducte care să nu taie în două stațiunile intersectate. Din primele analize ale proiectantului se contura un astfel de traseu ca fiind cel câștigător, în septembrie urmând să fie transmis spre compania de drumuri pentru aprobare. Tot în această perioadă, conform contractului, ar fi trebuit să vedem investigații geotehnice în teren pe acest traseu aprobat. Însă lucrurile s-au blocat complet. PNL a abandonat acest proiect;
- Autostrada A7 Ploiești-Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani: după ce am convins Comisia Europeană să finanțeze acest proiect prioritar, m-am implicat în accelerarea studiilor de teren și documentelor de proiectare. Pe primul sector Ploiești-Buzău a fost lansată licitația pentru lucrări pe 1 iunie, rămânând pentru această toamnă obținerea acordului de mediu, aprobarea proiectelor în Guvern și lansarea licitațiilor pentru celelalte sectoare până la Pașcani. Nu s-a întâmplat nimic din acest calendar accelerat în ultimele luni, iar obiectivul lansării licitațiilor până la finalul anului pare compromis;
- Autostrada A8 Tg.Mureș – Tg.Neamț: și aici am reușit să asigur finanțarea europeană prin PNRR pentru sectoarele din capete. Discutasem cu compania de drumuri un grafic accelerat pentru obținerea în avans a avizelor, autorizațiilor și acordului de mediu pentru aceste sectoare și lansarea licitației de lucrări în prima parte a lui 2022. Din păcate, nici pe acest proiect esențial pentru Moldova nu e niciun progres în această toamnă.
Restul proiectelor care bat pasul pe loc din cauza PNL, aici.