Cătălin Drulă: Niciunul dintre cele 13 loturi ale A7 nu va fi terminat la timp

Cătălin Drulă: Niciunul dintre cele 13 loturi ale A7 nu va fi terminat la timp

Niciunul dintre cele 13 loturi ale autostrăzii A7 nu va fi terminat în termenul contractual, din cauza incompetenței și corupției din Ministerul Transporturilor, atrage atenția Cătălin Drulă, președintele USR.

„Totul a mers prost de când a preluat Grindeanu acest mandat, contractele și licitațiile s-au desfășurat mereu cu întârziere. În cazul ultimului lot din A7, vorbim de o licitație care a durat 2 ani și jumătate în loc de 6 sau 9 luni, din cauza unor greșeli în evaluarea ofertelor. Cine e de vină în acest caz? Cei care fac evaluarea, CNAIR-ul, care este condus de un politruc pe algoritm, nu știu care e, de la PNL sau PSD, care îi susțin spatele și i-au dat un mandat de 4 ani pentru aceste contrarealizări. Progresul lent e rezultatul incompetenței și corupției din Ministerul Transporturilor, unde ajung oameni nepricepuți, politruci de partid, care se gândesc mai mult la ce firme trebuie să servească cu portbagajul și le pasă foarte puțin de lucrurile concrete din teren”, spune Cătălin Drulă.

Președintele USR arată de asemenea că doar 5 din cele 13 loturi ale autostrăzii A7 au contracte de dirigenție de șantier semnate, contracte esențiale pentru supervizarea calității lucrărilor, a procedurilor și a termenelor, o nouă dovadă a nepăsării premierului Ciolacu și a ministrului Grindeanu în privința acestor proiecte.

„La Ministerul Transporturilor nu se muncește. Domnul Grindeanu merge pe șantiere doar pentru oportunități de PR. Restul nu-l mai interesează, nici problemele de calitate ale podului de la Brăila, nici ritmul lent al acestor contracte, nici faptul că, la 2 ani de când a fost lansat acest program A7, nu există contracte de dirigenție de șantier decât pentru 5 loturi din 13. Am văzut ce s-a întâmplat cu acea conductă de gaz care a explodat, ucigând muncitori, pe un lot pe care nu exista supervizare. Este o delăsare și o bătaie de joc în cazul acestor proiecte și vedem rezultatele. Nu poți să pui orice covrigar să deruleze un proiect de 3 miliard de euro, în orice țară din lume de un astfel de proiect se ocupă specialiștii”, a conchis Cătălin Drulă.